Duit Dari Blog 2: Posting

Kita sambung perbincangan bagaimana membuat duit dari blog. Saya harap teknik pertama telah anda terokai dan terap kan di dalam blog anda. Teknik yg ingin kita bincangkan hari ini ialah satu teknik atau saluran yg mampu memberi pulangan yang tidak sedikit kepada anda. Anda yg mampu membuat sehingga $100 dalam sehari menggunakan teknik ini. Teknik yang dimaksudkan ialah teknik menjana wang melalui review atau pendapat yang anda post dalam blog anda.
Bagaimana? Mudah saja konsepnya, anda beri pandangan, pendapat peribadi anda terhadap sesuatu tajuk/produk dah post pada blog anda, dan anda di bayar untuk itu! Contohnya jika tajuk yang diberi adalah tentang Milo, anda tulis pasal Milo dari sudut pandangan anda;

"Milo mampu menjana keyakinan diri saya kerana ianya diperkaya dengan bla bla bla.."
Kenapa anda dibayar? Ya kerana anda secara tidak langsung mempromosikan Milo. Tapi bukan semua orang mampu melakukan penulisan yang baik dan berkualiti, post anda akan di nilai oleh panel mereka dan anda akan di bayar mengikut keberkesanan post anda. Kadang ianya tidak perlu informatif, cukup sekadar expresi jujur anda tentang isu/produk itu. Selesai tulisan itu, anda pos kan di blog anda. Itu saja.
Saya senaraikan 4 company yang menawarkan servis ini;

Rahsianya, pastikan anda memilih tajuk yang ada kaitan dengan blog anda. Kalau blog anda mengenai sukan, lebih mudah review anda diterima untuk peralatan sukan atau yang berkaitan dengan sukan. Review tentang golf selalu mendapat bayaran yang tinggi mengikut sumber2 yang pernah saya baca.

Sambil blogging kita buat duit. Yayy! Harap posting ini dapat membantu anda! Sampai di sini dulu, nanti kan teknik-teknik seterusnya!!

No comments: