Bagaimana Menjual Ebook anda?

Pada pos yang lepas kita telah bincang secara umum macam mana nak buat ebook anda sendiri. Part tu memang agak senang kalau anda tahu apa yang anda nak tulis dan anda pakar dalam bidang yang anda nak tulis. Part yang paling susah ialah bagaimana nak menjual ebook anda. Ada beberapa tips yang anda perlu tahu;

1 - Buat salesletter yang mengancam. Saya tak nak hurai benda ni sebab anda dah tahu!

2 - Bergiat aktif dalam forum untuk membina reputasi anda sebelum mula melancarkan ebook anda.

3 - Beri percuma ebook anda kepada otai2 untuk di review oleh mereka. Reputasi mereka akan membantu anda! Masukkan review mereka di dalam salesletter anda!

4 - Beri secara percuma preview buku anda kepada bakal pembeli anda. Mungkin 1 atau 2 bab buku anda. Dengan cara ini anda akan dapat membina list sambil menarik minat mereka

5 - Pastikan anda menyediakan sistem affiliate untuk membolehkan pembeli anda menyertainya dengan bayaran komisen yang tinggi.

6 - Follow up email kepada prospek anda

7 - Joint Venture!! Lakukan JV untuk memanfaatkan email list para otai IM. Jangan lupa berikan naskah percuma anda kepada rakan JV anda, jangan sekadar menawarkan harga rendah kepada mereka, berikan sahaja secara percuma kerana pelaburan ini pasti berbaloi!

No comments: