Pelaburan Internet

Isu pelaburan internet memang cukup hangat pada masa lalu. Nampaknya usaha untuk membanteraspelaburan internetini mula mendapat sambutan dari semua pihak termasuk media massa.

Disebabkan sikap Rakyat Malaysia yang terlalu inginkan cepat kaya. Banyak la skim-skim inimuncul di Malaysia. Mereka mengatakan mereka beroperasi dari luar negaradan terlibatdalam offshore investment. Malah ada daripada mereka yang terlibat dalam skim ini melentingapabila ada yang mengatakan pelaburan mereka sertai adalah tipu.

Malah ada yang bermatian-matian mempertahankan bahawa kononnya pelaburan tersebut sah.Namun setelah Majlis Mufti Malaysia mengeluarkan fatwa bahawa pelaburan internet ini adalah haram. Mereka semua terdiam, namun masih segelintir masih memperjuangkan skim berkenaan.

Swisscash dan berbagai-bagai lagi skimyang berkenaan kini sudah ditutup lamanweb mereka.Kononnya sedang dikemaskini. Ini adalah kerana tembelang mereka telah pun pecah.
Pelaburan Internet yang menjanjikan pulangan yang teatp adalah haram buat orang Islam.Ia haram untuk digunakan oleh mereka. Ia mengandungi unsur-unsur riba dalam kenyataan mereka.

No comments: