Bagaimana mencapai 'top 10 ranking' dalam Google dan Yahoo ?

Ramai orang boleh membina laman web atau blog sendiri, sama ada secara percuma atau berbayar. Tetapi ramai yang tidak tahu menguruskannya dengan efisyen. Konsep 'bina dan tinggal' tidak akan kekal lama. Banyak blog yang 'terbengkalai' kerana kekurangan pengunjung.

Seperti yang saya perkatakan sebelum ini, pengunjung atau pelawat merupakan aset penting sesebuah laman web atau pun blog. Apa gunanya tempat pelancongan yang indah tanpa kehadiran pelancong. Tentulah membazir bukan? Walaupun anda membina laman anda itu untuk tujuan suka-suka sahaja tanpa memikirkan tujuan komersialnya, pengunjung masih menjadi agenda nombor satu yang tidak patut dipinggirkan. lainlah kiranya anda memang tidak mahu orang lain mengunjungi laman anda, sebagaimana blog yang disediakan oleh blogspirit, di mana anda boleh memasukkan kata laluan untuk mengunjungi blog dalam platform tersebut.

Jika kaedah atau cara yang saya utarakan sebelum ini masih gagal menampakkan hasilnya (laman anda masih tidak tersenarai dalam google / yahoo) anda boleh cuba menggunakan kaedah yang akan kita bincangkan ini.

Apa yang anda tahu mengenai singkatan perkataan SEO? atau Search Engine Optimization. Mungkin anda semua pernah mendengarnya, ianya berbeza dengan CEO :)

Tiga langkah mudah meningkatkan ranking anda:

1. Muat turun perisian IBP secara percuma dan pasang ke dalam komputer anda.

2. Jalankan perisian ini, masukkan URL laman anda kedalam bahagian Top 10 Optimizer

3. Ikut arahan yang disediakan selanjutnya di dalam perisian tersebut.


Perisian IBP ini dapat membantu anda di dalam berbagai aspek mempertingkatkan kedudukan anda di dalam engin carian / search engine

No comments: